بیمه مهندسی ماشین آلات پیمانکاری

بیمه مهندسی ریسکهای تکمیل شده ساختمانی
5 ژانویه, 2017
بیمه مهندسی تجهیزات الکترونیکی
4 ژانویه, 2017

بیمه مهندسی ماشین آلات پیمانکاری C.P.M

(Contractors’ Plant & Machinery)

معرفی

ماشین آلات و تجهیزات، بخش قابل توجهی از دارایی پیمانکاران و صاحبان پروژه ها را تشکیل می دهند. بیمه ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری، تمام خطراتی که کلیه ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده پیمانکاران در پروژه ها را تهدید می کند، تحت پوشش قرار می دهد (به جز مواردی که در بیمه نامه استثناء شده باشند). در واقع، این بیمه نامه پوشش بیمه بدنه را برای انواع ماشین آلات فاقد پلاک و تجهیزات ثابت مستقر در پروژه ارائه می دهد. بیمه ای که تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاران (معمولاً متحرک و سنگین) از قبیل لودر، بولدوزر، گریدر، جرثقیل، سنگشکن، کارخانه تولید بتن، لیفتراک و مانند آن که ابزار کار پیمانکاران جهت اجرای کار پروژه ها میباشد را تحت پوشش قرار میدهد. درواقع این بیمه هرگونه زیان یا خسارتی را که بهرعلت جز موارد مستثنی شده درحین کار در زمان احداث یا بهره برداری، درمواقع تعطیل کار و یا زمان نگهداری به ماشین آلات وارد آید، جبران مینماید.


مخاطبان بیمه نامه

کلیه صاحبان ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در احداث و همچنین دوره بهره برداری ساختمان، برج، سیلو، دکل، مخازن، معادن، سدها، پل ها، سازه های آبی و خاکی، راه ها و بزرگراهها، باند فرودگاهها و راه آهن، سازه های دریایی، شبکه های آب رسانی و فاضلاب، تونل، حفر چاه و عملیات حفاری
صاحبان ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در احداث یا نصب خطوط انتقال نفت، گاز، تلفن، برق، آب
شرکتهای تولید کننده ،فروشنده و یا لیزینگ انواع ماشین آلات

 

موضوع مورد بیمه :

ماشین آلات سنگین راه سازی مانند بلدوزر ، گریدر ، غلطک ، جرثقیل اعم از ثابت و متحرک و … دستگاههای ساکن و متحرک مانند : تجهیزات ساختمانی متحرک ، چه خودکار و چه غیرخودکار ، دستگاه آماده سازی بتن و تسمه های نقاله ، تجهیزات و ماشین آلات تولید نیروی بــرق و هـوای فشرده.

خطرات تحت پوشش C.P.M :
بیمه نامه ماشین آلات پیمانکاران خطرات مستثناء شده را ذکر میکند بدین معنی که کلیه خطراتی که استثناء نشده است تحت پوشش می باشد با توجه به این امر خطرات تحت پوشش عبارتند از :
– صاعقه –  انفجار –  آتش‌سوزی
– زلزله – زلزله دریایی – آتشفشان
– رانش زمین – نشست زمین – لغزش زمین – ریزش کوه یا صخره
– تگرگ – یخ‌زدگی – یخ شناور
– سیل – آب گرفتگی – امواج دریا یا آب
– طوفان – گردباد – تندباد
– غفلت – سهل انگاری – خطای غیرعمد
– دزدی
– باران – برف – بهمن
– خسارت‌های ناشی از کاربرد آب یا سایر اقدامات جهت اطفای حریق
– سقوط – تصادم – واژگونی
– خرابکاری غیر گروهی
– سایر حوادث به جز آنچه صراحتاً در بیمه نامه مستثنی شده است.
استثنائات بیمه  CPM

مطابق موارد مندرج در بیمه نامه CPM که اهم آن عبارتند از خسارت به علت از کارافتادگی وسایل برقی یا مکانیکی داخل ماشین‌آلات، انجماد خنک‌کننده یا سیالات دیگر، نقص یا قطع در سیستم روغن کاری یا خنک کاری، خسارت وارد به قطعات قابل تعویض مانند فیوزها، لامپ‌ها و تسمه پروانه‌ها، غوطه‌ور شدن کلی یا جزئی در آب‌های جزر و مد دار، فرسودگی، خوردگی، زنگ‌زدگی و …
سرمایه مورد بیمه در بیمه C.P.M :
ارزش ماشین آلات (شامل ارزش جایگزینی نوی مورد بیمه مشابه با احتساب حقوق و عوارض گمرکی، هزینه حمل و هزینه نصب درصورت وجود).

مسئولیت درقبال اشخاص ثالث (میزان حد غرامت جانی و مالی قابل پرداخت به اشخاص ثالث بغیر از پرسنل بیمه گذارکه طبق نظر بیمه گذار تعیین می شود.

اموال متعلق یا دراختیار بیمه گذار که در مجاورت موضوع مورد بیمه قرار داشته و بیمه گذار احتمال خسارت وارد به آنها را درهنگام اجرای کار اموال مجاور می دهد.

دریافت شرایط عمومی بیمه نامه مهندسی ماشین آلات پیمانکاری

نکات مهم در بیمه C.P.M:
– پوشش بیمه ای CPM تنها پس از نصب و تست عملکرد صحیح ماشین‌آلات آغاز می‌گردد.
– بیمه گذار می‌تواند ماشین‌آلات مورد بیمه را به ارزش واقعی آن (با احتساب عمر کارکرد) بیمه نماید، در آن صورت در صورت وقوع خسارت از قیمت نوی مورد خسارت دیده به نسبت قیمت بیمه شده به قیمت نو بابت استهلاک کم شده و مابقی پس از کسر فرانشیز به بیمه گذار پرداخت خواهد شد.
– اگر بیمه‌گذار اقلام مورد بیمه را به ارزش جایگزینی نو نیز بیمه نماید در صورت بروز خسارت کلی به دلیل اصل غرامت از اصول بیمه، قیمت واقعی مورد بیمه (با احتساب عمر کارکرد) به بیمه‌گذار پرداخت خواهد شد.
– کلیه هزینه های نجات، ایاب و ذهاب به تعمیرگاه، تعویض قطعات و اجرت تعمیرات تحت پوشش این بیمه می‌باشد.
– در صورتی که بیمه‌گذار تمایل به پوشش بیمه‌ای ماشین‌آلات خود در سراسر ایران یا در طی جابجایی از یک کارگاه به کارگاه دیگر را داشته باشد با افزایش حق بیمه و الحاق کلوز مربوطه این موارد میسر خواهد شد.
–  بیمه گذار می‌تواند با پرداخت حق بیمه اضافی خسارت وارد به اموال مجاور یا خسارت‌های جانی یا مالی وارد به اشخاص ثالث را نیز تحت پوشش قرار دهد (برای پوشش بیمه ای اموال مجاور و مسئولیت در قبال اشخاص ثالث الحاق کلوز ۳۰۲ به بیمه نامه ضروری بوده و در هنگام محاسبه حق بیمه سرمایه آن‌ها به سرمایه اصلی بیمه‌نامه افزوده می‌گردد(
– کلیه مناطقی که کارهای مربوط به پروژه در آن انجام می‌گیرد جزء کارگاه محسوب می‌گردد.
–  اگر ماشین‌آلات بیمه شده در طول یک سال پوشش بیمه‌ای، در دو یا چند سایت مشخص فعالیت کرده یا مرتباً بین آن‌ها جابجا می‌گردند، بیمه‌گر می‌تواند در ابتدای بیمه‌نامه آدرس تمام سایت‌های مذکور را به عنوان محل مورد بیمه قید نماید.
مدارک لازم برای ارائه نرخ و شرایط در بیمه C.P.M:
–  پرسشنامه تکمیل شده با مهر و امضاء بیمه گزار
–  لیست ماشین آلات با مشخصات (شامل نوع مدل سازنده سال ساخت ظرفیت شماره سریال تعداد وارزش جایگزینی(
– گزارش بازدید کارشناس بیمه گر

 

محاسبه حق بیمه  CPM

طبقه بندی خطر و طبقه بندی ماشین آلات بر اساس نوع ماشین آلات و مناطقی که ماشین آلات پیمانکاران در آن مستقر و مشغول فعالیت هستند دو عامل مهم و اساسی در محاسبه حق بیمه بشمار می‌آیند که در تعیین نرخ حق بیمه به جهت اینکه میزان خطر موضوع بیمه را مشخص می‌کنند بایستی مورد توجه قرار گیرند.

 

طبقه بندی ماشین آلات و خطر در ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاران

۱- طبقه بندی ماشین آلات:
گروه یک :
انواع جرثقیل‌ها
گروه دو:
ماشین آلات حفاری (بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر و …)- گریدر-ماشین آلات شمع کوبی
گروه سه :
میکسر-پمپ بتن –شاتکریت –سنگ شکن –راه آهن موجود در داخل سایت –سایر ماشین آلات

۲-طبقه بندی خطر بر اساس مناطقی که ماشین آلات در آن کار می‌کنند :
نوع الف :
زمین‌های مسطح خاکی شنی که دور از خطر منابع آب می‌باشند.
نوع ب : زمین‌های مسطح سخت سنگی که نزدیک منابع آب قرار دارند.
نوع ج :
زمین‌های کوهستانی دره ای که در معرض خطر حوادث طبیعی (مانند سیل –طغیان آب –ریزش کوه) و یا سقوط در آب قرار دارند.

 

 

صدور آنلاین بیمه نامه مهندسی ماشین آلات پیمانکاری

دریافت فرم پیشنهاد ( تکمیل و در پایین قسمت مدارک ارسال گردد )

 ارسال مدارک بیمه نامه مهندسی

اول مدارک را ارسال کنید و بعدا با دریافت دقیق حق بیمه از پشتیبانی آنلاین نسبت به پرداخت اقدام کنید و بیمه نامه را در منزل و یا در محل کار خود به صورت رایگان دریافت نمائید .
  • فایل ها را به اینجا بکشید

توجه : در صورتی که یک سال از تاریخ پایان بیمه نامه گذشته باشد تخفیف های آن باطل می شود .

بیمه نامه بدنه

پرداخت آنلاین حق بیمه از اینجا

در صورتی که بیمه نامه قبلی دارید به نشانی ما ارسال و بیمه نامه جدید را دریافت کنید در غیر این صورت بیمه نامه جدید به نشانی شما ارسال می گردد.

( می توانید با آژانس ، پست و یا با پیک موتوری ارسال و از همان طریق دریافت کنید )