مسئولیت اماکن ورزشی

مسئولیت نصب و نگهداری تابلوهای تبلیغاتی
22 دسامبر, 2016
مسئولیت اسب
21 دسامبر, 2016

مسئولیت اماکن ورزشی

 معرفی

بروز حوادث‌ متنوع‌ و پرمخاط‌ره‌ برای کلیه‌ مراجعین‌ به‌ مجموعه‌های‌ ورزشی‌ مشکلات‌ عدیده‌ای‌ برای‌ دست‌اندرکاران و صاحبان‌ این‌ مجموعه‌‌ها پدید می‌‌آورد. صاحبان‌ اماکن‌ ورزشی‌ همچون‌ استخرها، سالن‌های‌ ورزشی‌ و بدنسازی‌ ضمن‌ رعایت‌ اصول‌ ایمنی‌ و حفاظتی‌، گاهی‌ با حوادثی‌ که‌ منجر به‌ نقص‌ عضو و فوت‌ و هزینه‌‌های‌ پزشکی‌ مراجعین‌ می‌شود، مواجه‌ می‌گردند که‌ مناسب‌ترین‌ راه‌ برای‌ جبران‌ غرامت‌ حوادث‌ پیش‌بینی‌ نشده‌، تهیه بیمه‌نامه مسئولیت‌ مدنی‌ مجموعه‌های‌ ورزشی‌ است‌

این بیمه نامه مناسب ترین راه برای جبران غرامت حوادث پیش بینی نشده برای کلیه‌ مراجعین‌ به‌ مجموعه‌های‌ ورزشی‌ ، دست‌اندرکاران و صاحبان‌ این‌ مجموعه‌‌ها می باشد. صاحبان‌ اماکن‌ ورزشی‌ همچون‌ استخرها، سالن‌های‌ ورزشی‌ و بدنسازی‌ ضمن‌ رعایت‌ اصول‌ ایمنی‌ و حفاظتی‌، گاهی‌ با حوادثی‌ که‌ منجر به‌ نقص‌ عضو و فوت‌ و هزینه‌‌های‌ پزشکی‌ مراجعین‌ می‌شود، مواجه‌ می‌گردند.از این جهت تهیه بیمه‌نامه مسئولیت‌ مدنی‌ مجموعه‌های‌ ورزشی‌ برای ایشان ضروری است

 

چه کسانی به این بیمه نامه نیاز دارند؟

کلیه صاحبان اماکن ورزشی در قبال استفاده کنندگان از این مکان ها به این بیمه نامه نیاز دارند.

 

اهداف بیمه نامه

چنانچه افراد در زمان حضور و استفاده از اماکن ورزشی و انجام تمرینات و مسابقات، دچار حادثه منجر به صدمات جسمانی شوند و مدیریت مجموعه طبق قوانین، مسئول جبران خسارت وارده شناخته شود خسارت جبران می گردد.

 

‌مدت بیمه نامه:

مدت بیمه‌نامه با توافق بیمه‌گذار و بیمه‌گر از ساعت ۲۴ روز آغاز تا ساعت ۲۴ روز پایان اعتبار بیمه‌نامه می‌باشد. زمان آغاز تعهدات در بیمه‌نامه درج شده و از ساعات ۲۴ می‌باشد.

خطرات تحت پوشش

جبران خسارت بدنی ( به شرح ذیل) وارد به استفاده کنندگان از اماکن ورزشی در صورتی که مسئولیت بیمه گذار توسط بیمه گر و مقامات ذیصلاح محرز گردد، بیمه گر نسبت تا سقف تعهدات مندرج در بیمه نامه اقدام نماید.

۱- جبران هزینه های پزشکی

۲- جبران غرامات نقص عضو

۳- جبران غرامت فوت

 

استثنائات

۱- عوامل مستقیم یا غیرمستقیم جنگ داخلی و خارجی (اعم از اینکه جنگ اعلان شده یا نشده باشد)، تهاجم، عملیات خصمانه، اعتصاب، شورش، اغتشاش، کودتا، حکومت نظامی، محاصره، تصرف و یا اقدامات احتیاطی دولت و یا هر مقام مملکتی دیگر، مشارکت شخص و یا اشخاص در مناقشات کارگاهی و یا اعتراضات خصمانه توسط شخص و یا اشخاص در رابطه با تشکیلات سیاسی.

۲- عوامل مستقیم یا غیرمستقیم در رابطه با قصد و اقدام هرگونه تشکیلات و یا جماعت و گروه  به منظور براندازی دولت قانونی و یا عملیات تروریستی و مشابه.

۳- خسارت مستقیم و غیر مستقیم ناشی از انفجارات اتمی و تشعشعات هسته ای.

۴- عمد بیمه گذار در تحقق خطر.

۵- نزاع و زد و خورد.

۶- خسارتهای وارده به اموال متعلق به پیمانکار یا پیمانکاران یا صاحب کار یا هر موسسه دیگری که در انجام کار دخالت دارند یا کارکنان یا کارگران این اشخاص و موسسات، همچنین خسارت وارد به اموالی که در اختیار  یا در امانت یا تحت مراقبت آنان باشد.

 

حق بیمه مدیران اماکن ورزشی با چه پارامترهایی در نظرگرفته می شود؟

انواع رشته های ورزشی/ جنسیت ورزشکاران/متراژ مجموعه ورزشی/حداکثر و حداقل نفرات /شیفت و یا سانس فعالیت روزانه

، سالن ورزشی قبلا حادثه ای داشته یا نه

 

فرآیند دریافت خسارت

۱- بیمه‌گذار نامه اعلام خسارت را به اداره خسارت بیمه‌نامه‌های مسئولیت تحویل می‌دهد.

۲- مدارک مورد نیاز توسط کارشناس اداره خسارت در زمان بازدید و یا بعد از بازدید طی نامه‌ای به اطلاع بیمه‌گذار رسانده می‌شود.

۳- بیمه‌گذار مدارک لازم را به اداره خسارت بیمه‌نامه‌های مسئولیت تحویل می‌دهد.

۴- خسارت بر اساس مدارک تحویل شده در اداره خسارت تعیین و در فرم “خلاصه مشخصات پرونده بیمه‌های مسئولیت مدنی” ذکر می‌شود. محاسبات خسارت پرداختی در پایین این فرم به طور کامل ذکر می‌شود.

۵- قسمت اطلاعات اولیه فرم “استعلام پرداخت حق‌بیمه” توسط کارشناس اداره خسارت بیمه‌نامه‌های مسئولیت تکمیل شده و فرم به بیمه‌گذار تحویل داده می‌شود.

۶- بیمه‌گذار پس از مراجعه به اداره کل حسابداری و آمار و تحویل فرم “استعلام پرداخت حق‌بیمه”، فرم تکمیل شده استعلام حق‌بیمه‌های پرداختی خود را دریافت می‌نماید.

۷- خسارت قابل پرداخت بر اساس اطلاعات مندرج در فرم “خلاصه مشخصات پرونده بیمه‌های مسئولیت مدنی” بیمه‌های مسئولیت مدنی و نیز اطلاعات پرداخت‌های قبلی در سیستم اطلاعاتی سامان محاسبه می‌شود.

۸- حواله پرداخت خسارت در چند نسخه صادر و مهر و امضا می‌گردد. در صورتی که بیمه‌گذار بخواهد حواله پرداخت خسارت را تحویل بگیرد، باید گواهی محضری مبنی بر پرداخت خسارت به بیمه‌شده (خسارت‌دیده) را ارائه نماید.)

۹- دو برگ از حواله صادر شده و نیز فرم “مفاساحساب (رسید دریافت وجه)” به بیمه‌گذار/ بیمه‌شده/ نماینده قانونی بیمه‌شده تحویل داده می‌شود تا با ارائه آن به اداره کل حسابداری و آمار، چک خسارت خود را دریافت نماید.

 

مدارک لازم جهت دریافت خسارت

 

اگر خسارت جانی باشد

اگر فوت رخ نداده باشد

مدارک زیر از بیمه‌گذار/زیان دیده/نمایندگان بیمه گذار تحویل گرفته می‌شود

۱- صورت‌حساب بیمارستان

۲- قبوض پرداختی

۳- شرح عمل جراحی

۴- خلاصه پرونده بیمارستان

۵- شناسنامه و کپی شناسنامه مصدوم

۶- کارت ملی و کپی کارت ملی مصدوم

۷- فرم “گواهی پزشک معالج” تکمیل شده

۸- کپی برابر اصل لیست تامین اجتماعی (فقط برای پروژه ‌های عمرانی)

۹- به بیمه‌شده شفاها اعلام می‌شود که برای معاینه به پزشک بیمه مراجعه نماید.

۱۰- بعد از معاینه، پزشک معالج میزان نقص بیمه‌شده را طی نامه‌ای به اطلاع کارشناس اداره خسارت می‌رساند.

 

اگر فوت رخ داده باشد

مدارک زیر از بیمه‌گذار/زیان دیده/نمایندگان بیمه گذار تحویل گرفته می‌شود:

۱- کپی برابر اصل گواهی فوت

۲- کپی برابر اصل شناسنامه باطل‌شده

۳- کپی برابر اصل گذارش نیروی انتظامی

۴- کپی برابر اصل بازپرس کار و امور اجتماعی

۵- کپی برابر اصل گذارش پزشکی قانونی (معاینه جسد)

۶- کپی برابر اصل گواهی حصر وراثت

۷- کپی برابر اصل لیست تامین اجتماعی (فقط برای پروژه ‌های عمرانی)

 

اگر خسارت مالی باشد

 مدارک زیر از بیمه‌گذار/زیان دیده/نمایندگان بیمه گذار تحویل گرفته می‌شود

۱- مدارک مالکیت زیان‌دیده

۲- نظر دادگاه مبنی بر درصد تقصیر بیمه‌گذار

تخفیفات

درصورتی که هم اکنون دارای بیمه مسئولیت هستید باتوجه به سالهای عدم خسارت شامل ۵ تا ۲۰ درصد تخفیف خواهید بود.

صدور آنلاین(۱٫تکمیل فرم پیشنهاد ۲٫ارسال فرم پیشنهاد  ۳٫دریافت نرخ و شرایط   ۴٫پرداخت حق بیمه بصورت نقدی یا الکترونیکی   ۵٫صدور بیمه نامه   ۶٫دریافت بیمه نامه درمحل شما)

 

چرا بیمه مسئولیت؟؟؟

این بیمه نامه مناسب ترین راه برای جبران غرامت حوادث پیش بینی نشده برای کلیه‌ مراجعین‌ به‌ مجموعه‌های‌ ورزشی‌، دست‌اندرکاران و صاحبان‌ این‌ مجموعه‌‌ها می باشد. صاحبان‌ اماکن‌ ورزشی‌ همچون‌ استخرها، سالن‌های‌ ورزشی‌ و بدنسازی‌ ضمن‌ رعایت‌ اصول‌ ایمنی‌ و حفاظتی‌، گاهی‌ با حوادثی‌ که‌ منجر به‌ نقص‌ عضو و فوت‌ و هزینه‌‌های‌ پزشکی‌ مراجعه می‌شود، مواجه‌ می‌گردند.از این جهت تهیه بیمه‌نامه مسئولیت‌ مدنی‌ مجموعه‌های‌ ورزشی‌ برای ایشان ضروری است.

 

چرا بیمه ؟

بیمه با ارائه نرخ و شرایط مناسب و مشخص نمودن تعهدات مذکور در قالب پوشش های اصلی و کلوزهای اضافی و نیز پاسخگویی سریع در هنگام بروز خسارات احتمالی بعنوان گزینه برتر به شما مدیران و صاحبان اماکن ورزشی معرفی می گردد.

در هر زمینه ای که فعالیت می کنید داشتن بیمه مسئولیت برای شما الزامی است برای اینکه ممکن است، مسئول خسارت یا آسیبی که به دیگران و اموالشان وارد شده است شناخته شوید. مناسب‌ترین راه برای جبران چنین خسارتهایی بیمه‌های مسئولیت است که با پرداخت مبلغی اندک توسط اقشار گوناگون جامعه، آرامش را برای آن‌ها فراهم می‌آورد. این بیمه نامه از شما و کسب و کارتان در مقابل هرگونه ادعای خسارت ناشی از حوادث غیر عمدی که باعث آسیب به افراد و اموال آنها می شود، حمایت می کند.

 

برای دریافت بیمه مدیران اماکن ورزشی چه پارامترهایی در نظرگرفته می شود؟

از آنجائیه که در کلیه بیمه های مسئولیت مدنی بدون استثنا بیمه گذار موظف است به محض اطلاع از هرگونه ادعا علیه خود بلافاصله حداکثر ظرف مدت ۵ روز بیمه کننده را بصورت کتبی مطلع نموده و تشکیل پرونده خسارت نماید لذا ضروریست در ابتدا به اطلاع بیمه شونده محترم رسانده شود که موظف هستند در مدت تعیین شده نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند و سایر مدارک را بعدا به بیمه گر ارائه نمایند .

 

جهت خرید آنلاین بیمه نامه به نکات زیر دقت فرمائید:

فرم پیشنهاد را دانلود کرده وبادقت تکمیل نمائید.

با توجه به اینکه هریک از سوالات مندرج درفرم پیشنهاد در تعیین حق بیمه وارزیابی ریسک تاثیرگزار است لذا اکیدا توصیه می گردد از درج اطلاعات ناقص یا نادرست در فرم خودداری کنید.

 

مدارک:

فرم پیشنهاد

کارت ملی

مجوز فعالیت شغلی

بیمه نامه سال قبل درصورت وجود برای اعمال تخفیفات

 

 

صدور آنلاین بیمه نامه مسئولیت اماکن ورزشی

دریافت فرم پیشنهاد ( تکمیل و در پایین قسمت مدارک ارسال گردد )

 ارسال مدارک بیمه نامه مسئولیت

اول مدارک را ارسال کنید و بعدا با دریافت دقیق حق بیمه از پشتیبانی آنلاین نسبت به پرداخت اقدام کنید و بیمه نامه را در منزل و یا در محل کار خود به صورت رایگان دریافت نمائید .
  • فایل ها را به اینجا بکشید
    اگر پروانه ، مجوز یا سند هنوز ندارید موردی ندارد ولی در هنگام دریافت خسارت اخذ می گردد.

 

 

توجه : در صورتی که یک سال از تاریخ پایان بیمه نامه مسئولیت گذشته باشد تخفیف های آن باطل می شود .

بیمه نامه بدنه

پرداخت آنلاین حق بیمه از اینجا

در صورتی که بیمه نامه قبلی دارید به نشانی ما ارسال و بیمه نامه جدید را دریافت کنید در غیر این صورت بیمه نامه جدید به نشانی شما ارسال می گردد.

( می توانید با آژانس ، پست و یا با پیک موتوری ارسال و از همان طریق دریافت کنید )