بیمه مهندسی ریسکهای تکمیل شده ساختمانی

بیمه مهندسی شکست ماشین آلات
14 ژانویه, 2017
بیمه مهندسی ماشین آلات پیمانکاری
5 ژانویه, 2017

بیمه مهندسی ریسکهای تکمیل شده ساختمانیC.E.C.R

Civil Engineering Completed Risks insurance

معرفی

صاحبان و متصدیان سازه های مهندسی اغلب خواهان پوشش جامع برای جبران خسارت های وارده پس از  تکمیل سازه و شروع بهره برداری از آن هستند . لذا ارائه بیمه نامه هایی مانند بیمه سازه های تکمیل شده می تواند نیاز این گروه از بیمه گذاران را برطرف سازد. خسارتهای وارد به انواع سازه های احداث شده در زمان بهره برداری از قبیل ساختمانهای مسکونی، اداری، تجاری، برج ها،‌ جاده ها، راه آهن، فرودگاه، کانالهای آبیاری، پلها، تونلها، سدها، موج‌شکن و اسکله، خطوط لوله آب، نفت، گاز، فاضلاب و نیز انبارها و معادن را تحت پوشش قرار می‌دهد.بیمه ریسکهای تکمیل شده از نوع بیمه با خطرات معین بوده و خسارتهایی که در متن بیمه‌نامه ذکر گردیده است را تحت پوشش قرار می دهد. اموال مجاور و مسئولیت در قبال اشخاص ثالث نیز در این بیمه نامه قابل پوشش می باشد .

تمام موضوعات بیمه ای که در زمان احداث می توانستند تحت پوشش بیمه تمام خطر پیمانکاران قرارگیرند درزمان بهره برداری می تواند تحت پوشش این بیمه نامه قرار گیرد .

مالکان پروژه های بزرگ راه و ساختمان، همواره بدنبال پوشش بیمه جامعی بوده اند که بتواند پروژه های تکمیل شده عمرانی را در مقابل خطرهای طبیعی و غیره پوشش دهد.

 

مخاطبان بیمه نامه

کلیه پیمانکاران سازه های ساختمانی به این بیمه نامه نیاز دارند.

 

اهداف بیمه نامه

این بیمه خسارتهای وارد به انواع سازه های احداث شده در زمان بهره برداری از قبیل ساختمانهای مسکونی، اداری، تجاری، برج ها،‌ جاده ها، راه آهن، فرودگاه، کانالهای آبیاری، پلها، تونلها، سدها، موج‌شکن و اسکله، خطوط لوله آب، نفت، گاز، فاضلاب و نیز انبارها و معادن را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه ریسکهای تکمیل شده از نوع بیمه با خطرات معین بوده و خسارتهایی که در متن بیمه‌نامه ذکر گردیده است را تحت پوشش قرار می دهد.

مدت بیمه:حداکثر یکسال میباشد که میتواند بنا به درخواست بیمه‌گذار تمدید گردد.

سرمایه مورد بیمه

۱- ارزش سازه (شامل ارزش ساخت مجدد مورد بیمه مشابه با احتساب حقوق و عوارض گمرکی و هزینه حمل درصورت وجود)

۲- برداشت ضایعات (مبلغی که برای پاکسازی محل مورد بیمه از ضایعات ناشی از خسارت یا تخریب قسمتهای غیرقابل استفاده درصورت تمایل بیمه گذار به سرمایه مورد بیمه اضافه میشود که معمولاً بین ۲ تا ۱۰ درصد ارزش سازه میباشد)

 

فرانشیز بیمه

– حوادث طبیعی ۱۰% هر خسارت حداقل ………. ریال در هر حادثه

– سایر حوادث ۱۰% هر خسارت حداقل ………. ریال در هر حادثه

تذکر: خسارت کلی درهنگامی است که کل سرمایه مورد بیمه از بین رفته یا هزینه نجات و یا تعمیرات آن بیش از سرمایه مورد بیمه گردد.

 

خسارت تحت پوشش

۱- صاعقه – انفجار – آتش سوزی

۲- زلزله – زلزله دریائی – آتشفشان

۳- رانش زمین – نشست زمین – لغزش زمین – ریزش کوه یا صخره

۴- سرما – برف – بهمن – یخبندان

۵- سیل – طغیان آب – امواج دریا

۶- طوفان – گردباد – تندباد

۷- تصادم با یا سقوط اشیاء از هر وسیله نقلیه زمینی، هوائی یا آبی

۸- خسارتهای ناشی از کاربرد آب یا سایر اقدامات بمنظور اطفای حریق

۹- سقوط – تصادم – واژگونی

۱۰- خرابکاری غیر گروهی

بیمه‌گزار میتواند با پرداخت حق بیمه اضافی خطر سرقت با شکست حرز را نیز تحت پوشش گیرد.

دریافت شرایط عمومی بیمه نامه مهندسی سازه های تکمیل شده ساختمانی

استثنائات

بیمه‌گر در موارد زیر زیان وارد به بیمه¬گذار را جبران نخواهد کرد :

فرانشیز مذکور در جدول مشخصات در هر حادثه .

اتلاف یا آسیب¬دیدگی مستقیم یا غیر مستقیم ناشی از :

الف) جنگ، هجوم، عمل دشمن خارجی، عملیات خصمانه (خواه جنگ اعلام شده یا نشده باشد)، جنگ داخلی، یاغیگری ، بلوا، انقلاب یا قیام، شورش ، اعتصاب کارگران یا تعطیلی کارخانه از طرف کارفرما درمقابله با اعتصاب کارگران, جنبش‌های دسته جمعی, در دست گرفتن قدرت به وسیله قوای نظامی یا از طریق غیر قانونی یا از طرف اشخاصی با سوء نیت که به نام یا با ارتباط با هر گونه تشکیلات سیاسی انجام گیرد، توطئه، توقیف، ضبط و مصادره یا خرابی، یا خسارت وارد به اموال، بنا به دستور دولت عملی یا قانونی (DE JURE OR DE FACTO) یا هر مقام صلاحیتدار عمومی.

ب) واکنشهای هسته‌ای یا آلودگی‌های ناشی از تشعشعات هسته¬ای و رادیواکتیو .

ج ) عمل یا سهل‌انگاری عمدی بیمه‌گذار یا کارکنان وی.

چنانچه در جریان مراحل قانونی، تعقیب دعوی یا هرگونه دادرسی دیگر، بیمه‌گر به اتکاء مقررات بند (الف) مذکور در بالا اعلام ‌دارد که از بین رفتن، خرابی، زیان یا مسئولیت حقوقی مشمول این بیمه نیست، اثبات این که چنین مواردی مشمول بیمه می‌باشد به عهده بیمه‌گذار است.

اتلاف، آسیب دیدگی یا هزینه های ناشی از عیب ذاتی، تخریب تدریجی، انبساط یا انقباض موارد بیمه شده در اثر تغییرات درجه حرارت هوا .

اتلاف یا آسیب دیدگی ناشی از قصور بیمه¬گذار در حفظ و نگهداری و انجام تعمیرات مورد بیمه .

اتلاف یا آسیب دیدگی غیر مستقیم از هر قبیل و به هر صورت

مدارک  لازم جهت دریافت خسارت

۱-اعلام کتبی خسارت در موعد مقرر در بیمه‌نامه

  ۲- تنظیم صورتجلسه خسارت با تعیین مواضع خسارت دیده و میزان آن

  ۳- اصل بیمه‌نامه دردست بیمه‌گذار بهمراه ضمائم آن

  ۴- گزارش مقامات انتظامی درمورد سرقت یا فوت

  ۵- گزارش نزدیکترین ایستگاه هواشناسی درمورد طوفان یا سیل

  ۶- گزارش کارشناس خسارت با تعیین خسارت قابل پرداخت

 

نکات مهم بیمه نامه مهندسی ریسکهای تکمیل شده ساختمانی

-نوع ساخت، کیفیت مصالح، نوع و مقدار تأسیسات در تعیین ارزش ساخت مجدد سازه مورد بیمه مشابه مؤثر میباشد. برای مثال یک ساختمان مسکونی با اسکلت فلزی بدون هیچگونه تأسیسات اضافی ممکن است دارای ارزش ساخت متری ۲۰۰٫۰۰۰ تومان باشد و ساختمان مسکونی دیگری با سازه بتنی برابر با آئیننامه ۲۸۰۰ و تأسیسات اضافی همچون آسانسور، شوتینگ زباله، استخر، جکوزی، سونا، آنتن مرکزی، گچبریهای داخل ساختمان و … ممکن است دارای ارزش ساخت متری ۶۰۰٫۰۰۰ تومان باشد.

-بیمه گذار میتواند ارزش ساخت سازه مورد بیمه را به ارزش واقعی آن (ارزش مستهلک شده) بیمه نماید، درآنصورت درصورت وقوع خسارات جزئی از هزینه بازسازی مجدد مورد خسارت دیده به نسبت قیمت بیمه شده به قیمت نو بابت استهلاک کم شده و مابقی پس از کسر فرانشیز به بیمه‌گذار پرداخت خواهد شد.

-اگر بیمه‌گذار ارزش ساخت اقلام مورد بیمه را به ارزش جایگزینی نوی مشابه نیز بیمه نماید درصورت بروز خسارت کلی به دلیل اصل غرامت از اصول بیمه، قیمت واقعی مورد بیمه (با احتساب عمر کارکرد) به بیمه‌گذار پرداخت خواهد شد. البته لازم بذکرست در این بیمه تا مدت معینی از عمر سازه (بسته به مورد) سازه نو محسوب شده و پس از آن به مرور زمان دارای افت ارزش بدلیل استهلاک میگردد.

-بیمه گذار میتواند با پرداخت حق بیمه اضافی خطر سرقت را نیز تحت پوشش گیرد.

-بیمه گذار میتواند با پرداخت حق بیمه اضافی خسارت وارد به اموال مجاور یا خسارتهای جانی یا مالی وارد به اشخاص ثالث را نیز تحت پوشش گیرد (برای پوشش بیمه ای اموال مجاور و مسئولیت درقبال اشخاص ثالث الحاق کلوز ۳۰۲ به بیمه نامه ضروری بوده و در هنگام محاسبه حق بیمه سرمایه آنها به سرمایه اصلی بیمه‌نامه افزوده میگردد).

-نظر به افزایش قیمت مصالح و دستمزد، بیمه‌گذار میتواند سازه خود را با احتساب تورم سالیانه بیمه نماید.

-اگر قسمتی از سازه در حال احداث مورد بهره‌برداری قرار گیرد بیمه‌گذار میتواند برای آن قسمت بیمه CECR خریداری نماید منتها بمحض بهره‌برداری، آن قسمت از مورد بیمه از پوشش بیمه‌های مهندسی زمان احداث (CAR یا EAR) بطور خودکار خارج خواهد شد.

 

 

صدور آنلاین بیمه نامه مهندسی سازه های تکمیل شده شاختمانی

دریافت فرم پیشنهاد ( تکمیل و در پایین قسمت مدارک ارسال گردد )

 ارسال مدارک بیمه نامه مهندسی

اول مدارک را ارسال کنید و بعدا با دریافت دقیق حق بیمه از پشتیبانی آنلاین نسبت به پرداخت اقدام کنید و بیمه نامه را در منزل و یا در محل کار خود به صورت رایگان دریافت نمائید .
  • فایل ها را به اینجا بکشید

توجه : در صورتی که یک سال از تاریخ پایان بیمه نامه گذشته باشد تخفیف های آن باطل می شود .

بیمه نامه بدنه

پرداخت آنلاین حق بیمه از اینجا

در صورتی که بیمه نامه قبلی دارید به نشانی ما ارسال و بیمه نامه جدید را دریافت کنید در غیر این صورت بیمه نامه جدید به نشانی شما ارسال می گردد.

( می توانید با آژانس ، پست و یا با پیک موتوری ارسال و از همان طریق دریافت کنید )