بیمه عمر ساده زمانی

بیمه عمر و بازنشستگی
26 ژانویه, 2017
بیمه اعتباری
25 ژانویه, 2017

بیمه عمر ساده زمانی ( بیمه عمر به شرط فوت)

معرفی

بی اعتباریهای زندگی آدمی چنان است که انسان نمی تواند پیش بینی کند که زندگی اش چگونه خاتمه خواهد یافت ، به همین دلیل هر انسان محتاط ، متفکر و دور اندیش تمایل دارد امکاناتی را برای افراد وابسته به خود به منظور ایجاد تامین و آرامش خاطر فراهم نماید. امروزه منطقی ترین ،آسانترین و ارزانترین روش به منظور تامین این امکانات ، استفاده از خدمات انواع مختلف بیمه های عمر می باشد. بیمه های عمر علاوه بر اینکه از بنای اقتصادی در زندگی انسانها حراست می کند ،نقش مهم و سازنده ای را نیز در پس انداز درآمد روزمره افراد خواهد داشت.

موضوع بیمه عمر تامین خطر فوت و یا تامین سرمایه در صورت حیات و ادامه هستی بیمه شده یا آمیخته ای از این دو است . بیمه عمر یکی از رشته های بسیار مهم بیمه های اشخاص می باشدو از نظر حقوقی بیمه عمر قراردادی است که به موجب آن بیمه گر در مقابل دریافت حق بیمه متعهد می شود که در صورت فوت بیمه شده یا زنده ماندن او در زمان معینی ، سرمایه مورد تعهد به بازماندگان بپردازد. بیمه عمر نوعی عملیات بیمه های است که تعهد مربوط به آن تابع طول عمر انسان است. هدف انواع مختلف بیمه های عمر رویارویی با پیامد خطر فوت یا آثار ناگوار اقتصادی و مالی است که تعادل زندگی فرد و خانواده را تهدید می کند.

 

بیمه عمر ساده زمانی چیست؟

بیمه نامه عمر زمانی نوعی از بیمه نامه های عمر است که صرفا خطرات ناشی از فوت بیمه شده ناشی از (بیماری یا حادثه) را تحت پوشش قرار می دهد. این بیمه مناسب افرادی است که مایلند پس از فوت خود سرمایه ای قابل توجه برای بازماندگان و یا افراد خاصی از اعضای خانواده خود باقی گذارند. در این نوع بیمه نامه شرکت تعهد می کند در ازای پرداخت حق بیمه توسط بیمه گذار، درصورت فوت بیمه شده طی مدت معینی، سرمایه فوت را به استفاده کنندگان بپردازد. حق بیمه این نوع بیمه نامه بر اساس شرایط سنی و میزان سرمایه درخواستی و سلامت بیمه شده تعیین می گردد و اگر بیمه شده در پایان قرارداد در قید حیات باشد بیمه گر هیچ تعدی نسبت به استرداد حق بیمه ها ندارد. این بیمه نامه برای افرادی که نان آور خانواده هستند ، بدون وجود آنان گذردان زندگی برای خانواده سخت می باشد ، به سبب دریافت وام یا سایر بدهی ها نگرانی دارند ،بیمه های با حداقل پوششها و با کمترین هزینه را جستجو می نمایند و یا صاحب مشاغل پرمخاطره هستند بهترین گزینه است.  

بیمه عمر ساده زمانی به دو صورت انفرادی و گروهی قابل ارائه می باشد که در بیمه نامه انفرادی مشتریان می توانند سرمایه بیمه را به صورت ثابت و یا افزایشی تعیین نمایند و در بیمه نامه های گروهی شرکتها و موسسات جهت تحت پوشش قراردادن کارکنان خود از طریق این بیمه آنان را تحت پوشش قرار می دهند.

ویژگی های بیمه نامه عمر ساده زمانی(انفردی)

 –  تعیین سرمایه فوت از ۵۰میلیون ریال تا ۶۰۰ میلیون ریال

–  استفاده از مزایای این پوشش از سن ۱۵ تا ۶۵ سالگی

–  بهره‌مندی از پوشش‌ بیمه‌ای از ۵ تا ۱۵سال. البته مجموع سن بیمه شده و مدت بیمه نامه نباید از ۷۰سال بیشتر باشد.

–  تعیین سرمایه بیمه نامه و حق بیمه به صورت ثابت یا افزایشی (۱۰% افزایش سالانه)

 

مزایای بیمه عمر ساده زمانی(انفرادی)

پرداخت سرمایه در صورت فوت بیمه‌شده به هر علت

امکان افزایش سرمایه به میزان ۱۰% در سال

پرداخت سرمایه به صورت مستمری

معافیت مالیاتی و معافیت از قوانین انحصار وراثت

این بیمه نامه هیچ گونه پوشش اضافه‌ای ندارد.

 

بیمه عمر ساده زمانی(گروهی)

برای شرکتها و موسسات حقوقی که خواستار تحت پوشش قراردادن کارمندان خود (حداقل تعداد بیمه شدگان ۳۰  نفر و

حداکثر سن تا ۷۰ سال) می باشند که حق بیمه آن با توجه به میانگین سنی کارمندان تعیین می گردد و مدت بیمه نامه

سالانه می باشد و به دو صورت با سرمایه ثابت و همچنین ضریبی از حقوق ارائه می گردد.

استثنائات بیمه عمر ساده زمانی

الف) خود کشی: اگر بیمه شده ای که بیمه نامه بلند مدت دارد در دو سال اول بیمه دست به خودکشی بزند، سرمایه بیمه قابل پرداخت نیست، ولی بعد از گذشت ۲ سال از شروع بیمه نامه حتی اگر دست به خودکشی بزند، سرمایه او پرداخت می شود. علت این موضوع آن است که بعید به نظر می رسد بیمه شده به قصد خودکشی اقدام به خرید بیمه نامه نماید و تا دو سال صبر کند و پس از آن دست به خود کشی بزند. حتی اگر چنین قصدی هم در کار باشد، امید است پس از گذشت دو سال مشکلات روانی و یا اقتصادی او حل شده و یا اینکه ایشان شرایط جدید را پذیرفته و از قصد خود منصرف شود.

ب) اقدام یا مشارکت در قتل بیمه شده توسط ذینفع: اگر ذینفع موجبات قتل بیمه شده را فراهم آورد، از سرمایه بیمه به سهم خود محروم می شود. ولی سایر ذینفع ها از سهم خود بهره مند می شوند. علت این محرومیت خارج شدن موضوع بیمه (فوت) از حالت احتمال و تبدیل شدن آن به امری حتمی است که بیمه کردن یک خطرحتمی موضوعیت ندارد.

ج) خطرجنگ: طبق ماده ۲۸ قانون بیمه، بیمه گر مسئول جبران خسارت های ناشی ازجنگ نیست. دو دلیل عمده برای این موضوع وجود دارد. یکی اینکه خطرات موضوع بیمه باید از نظر احتمال وقوع و برآورد خسارت قابل پیش بینی و ارزیابی باشد تا بیمه گر بتواند حق بیمه متناسب با آن را دریافت نماید. ولی به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن وقوع جنگ و غیر قابل ارزیابی بودن سطح خسارت و تلفات، با توجه به پیشرفت های علمی و صنعتی و به تبع آن نظامی، شدت خسارت ها قابل اندازه گیری نیست. دلیل دوم اینکه معمولاً تلفات جنگ آنقدر زیاد است که برای بیمه گر امکان جبران خسارت ناشی از آن وجود ندارد. با این حال بیمه گران بعضاً خطر جنگ را نیز با اضافه نرخ تحت پوشش قرار می دهند.

د) سایراستثنائات: فوت به‌علت نزاع و زد و خورد، مگراین که فوت، ناشی از دفاع مشروع بیمه شده باشد.

  • فوت به علت محکومیت به اعدام.
  • فوت ناشی از جنایت بیمه شده.
  • فوت ناشی از عملیات نمایشی خطرناک مانند عملیات آکروباتیک، شرکت در مسابقه های اتومبیل رانی، و پرواز با هواپیماهای جنگی وکلیه خسارات ناشی اززلزله،سیل وآتشفشان،تشعشعات اتمی ورادیواکتیووانفجارهای هسته ای.(درصورت توافق بیمه گروبیمه گذاروپرداخت حق بیمه متناسب موردتامین قرارخواهدگرفت.)

تعیین سرمایه

تعیین میزان سرمایه بیمه عمر با توجه به توان و قدرت مالی بیمه گذار برای پرداخت حق بیمه، در اختیار بیمه گذار است. البته این به آن معنی نیست که بیمه گر حق اظهار نظر و تصمیم گیری در تعیین سرمایه ندارد، بلکه بیمه گر ممکن است با توجه به سن، وضعیت سلامت، سابقه بیمه ای و درآمد بیمه گذار (بررسی ریسک) میزان سرمایه بیمه را تعدیل کند. ضمناً با توجه به نیاز مشتری، سرمایه بیمه نامه عمر ممکن است به یکی از سه صورت زیر باشد:

الف) سرمایه ثابت: در این صورت در طول مدت بیمه، سرمایه بیمه ثابت است. به عنوان مثال اگر

بیمه نامه ای پنج ساله و با سرمایه ثابت ۰۰۰/۰۰۰/۵۰ ریال صادر شود، چنانچه در طول مدت اعتبار بیمه نامه بیمه شده فوت نماید، همان سرمایه ثابت ۰۰۰/۰۰۰/۵۰ ریال به ذینفع (های) او پرداخت می شود.

ب) سرمایه نزولی: در این نوع بیمه نامه، سرمایه بیمه هرسال نسبت به سال قبل کمتر می شود، بعنوان مثال یک فرد به مدت پنج سال و با سرمایه اولیه ۰۰۰/۰۰۰/۵۰ بیمه می شود که سرمایه هر سال، ۲۰ درصد نسبت به سال قبل کمتر می شود.

بنابراین چنانچه این فرد در سال اول فوت کند ۰۰۰/۰۰۰/۵۰ ریال به ذینفع او پرداخت می شود. و اگر در سال دوم فوت نماید، ۰۰۰/۰۰۰/۴۰ ریال و به همین ترتیب اگر در سال پنجم فوت نماید فقط ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ ریال به ذینفع او پرداخت می شود.

این نوع بیمه برای افرادی که وام می گیرند و می خواهند مبلغ وام خود را بیمه نمایند تا درصورت فوت، مانده بدهی آنان توسط شرکت بیمه پرداخت گردد، مناسب است. و چون اقساط وام به تدریج توسط

وام گیرنده بازپرداخت می شود، هر سال از مبلغ بدهی او (سرمایه بیمه) کسر می گردد. و حق بیمه آن نیز نسبت به دو نوع دیگر کمتر است.

ج)‌ سرمایه صعودی: ممکن است بیمه گذار برای حفظ ارزش آتی سرمایه خود بخواهد سرمایه بیمه نامه را باتوجه به نرخ تورم هر سال درصدی افزایش دهد. در این صورت می توان بیمه نامه ای با سرمایه صعودی صادر نمود (عکس بیمه نامه نزولی). بدیهی است در این نوع بیمه نامه در صورت فوت بیمه شده، سرمایه قابل پرداخت مبلغی معادل سرمایه زمان فوت او می باشد.

 

تعیین حق بیمه و عوامل موثر در آن

در بیمه های عمر، عوامل متعددی درتعیین نرخ حق بیمه مؤثرند. از جمله سن، وضعیت سلامت، شغل و جنسیت بیمه شده، و همچنین نرخ بهره را می

توان نام برد. ولی منظور نمودن همه عوامل و تعیین نرخ متناسب با آن برای هر بیمه شده کار دشواری است. بیمه گران برای تعیین نرخ حق بیمه، سه مشخصه اصلی یعنی سن و وضعیت سلامت بیمه شده و نرخ بهره را در نظر می گیرند.

 

 

مقایسه بیمه عمر با تامین اجتماعی و سرمایه گذاری بانکی

چرا من باید بیمه عمر داشته باشم !؟

ضمانت اجرائی شرکت بیمه

مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری مطابق با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

اصطلاحات رایج در بیمه عمر و سرمایه گذاری

 

صدور آنلاین بیمه نامه عمر ساده زمانی


دریافت فرم پیشنهاد ( تکمیل و در پایین قسمت مدارک ارسال گردد )

 ارسال مدارک بیمه نامه عمر

اول مدارک را ارسال کنید و بعدا اولین قسط بیمه عمر را پرداخت کنید و بیمه نامه فعال شده را در منزل و یا در محل کار خود به صورت رایگان دریافت نمائید .
  • فایل ها را به اینجا بکشید


بیمه نامه بدنه

پرداخت آنلاین اقساط بیمه عمر از اینجا ( در صورتی که از ما بیمه نامه دریافت کرده باشین )

 در غیر این صورت مسئولیتی پذیرفته نمی شود

( بیمه نامه جدید به نشانی شما با پست ارسال می گردد )