بیمه درمان تکمیلی

بیمه باربری
16 ژانویه, 2017
بیمه حوادث مخصوص عتبات عالیات (مسافرتی)
15 ژانویه, 2017

بیمه درمان تکمیلی

معرفی

بیمه درمان گروهی : با توجه به گسترش امکانات و تکنولوژی جدید درمانی و افزایش روز افزون هزینه های پزشکی، بیمه درمان تکمیلی پوشش مناسبی برای رفع نگرانیهای جدی بیمه گزاران و امکان خوبی برای تامین بخش مهمی از هزینه های مازاد بر تعرفه های بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و … بیمه شدگان در زمان بروز بیماریها و حوادث می باشد.

از دیگر مزایای این نوع بیمه نامه انتخاب آزادانه بیمه شدگان برای استفاده از مراجع درمانی طرف یا غیر طرف قرارداد بیمه گر میباشد.

میزان حق بیمه ماهانه سرانه هر بیمه شده بستگی کاملی به سقف و نوع تعهدات و تعداد بیمه شدگان دارد.

در بیمه های درمان تکمیلی بیمه گزار می تواند با پرداخت حق بیمه اضافی فرانشیز تعهدات بیمارستانی و جراحی و زایمان را تا ۱۰% کاهش دهد.

 

خطرات و ریسک‌های تحت پوشش:

برخی از پوشش ها در بیمه نامه مکمل درمان با توجه به شرایط و خواسته های بیمه گذاران عبارتند از :

* جبران هزینه‌های بستری ، جراحی ، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گاماناپف و انواع سنگ‌شکن در بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود و Day Care.

* جبران اعمال جراحی تخصصی شامل جراحی مربوط به سرطان ، مغز و اعصاب مرکزی نخاع ، گامانایف ، قلب ، پیوند ریه ، پیوند کبد ، پیوند کلیه و پیوند مغز استخوان

* جبران هزینه های زایمان اعم از طبیعی و سزارین

* جبران هزینه‌های درمانی نازایی و ناباروری

* جبران هزینه های مربوط به رفع عیوب انکساری چشم(نظیر عمل لیزیک ، لازک و …)

* جبران هزینه‌های پاراکلینیکی(تشخیص درمانی) شامل: سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع سی‌تی اسکن، انواع آندوسکوپی، ام‌.آ‌ر.‌آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفس(اسپیرومتری-PFT) نوار عضله(EMG)، نوار عصب(NCV)، نوار مغز(EEG)، نوار مثانه،(سیستومتری یا سیستوگرم)، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولترمانیتورینگ قلب، آنژیوگرافی چشم و اعمال مجاز سرپائی شامل شکستگی و در رفتگی، گچگیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی ، تخلیه کیست و لیزر درمانی

* جبران هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایشهای تشخیص پزشکی ، پاتولوژی یا آسیب شناسی و ژنتیک پزشکی ، انواع رادیوگرافی ، نوار قلب ، فیزیوتراپی

* جبران هزینه‌های ویزیت و دارو

* جبران هزینه‌های دندانپزشکی

* جبران هزینه خرید سمعک

* جبران هزینه عینک و لنز تماس طبی

* جبران هزینه تهیه اعضاء طبیعی بدن

* جبران هزینه اروتز که بلافاصله بعد از عمل جراحی مورد نیاز باشد

* جبران هزینه تشخیص بیماری ها و ناهنجاری های جنین منوط به داشتن پوشش زایمان

* جبران هزینه همراه افراد زیر ۷ سال و بالاتر از ۷۰ سال در بیمارستان

* هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشکی

 

خدمات بیمه :

اقدام بیمه در خصوص حذف کارت مکمل درمان، بیمه شدگان را از جنبه های مختلف چگونگی دریافت کارت مکمل ، صدور کارت المثنی و هزینه های اداری صدور کارت و… مبرا ساخته است.صدور معرفینامه الکترونیکی در مراکز دندانپزشکی طرف قرارداد با شرکت بیمه و نیز راه اندازی کیوسک خدمات بیمه ای جهت استعلام و صدور معرفینامه بیمارستانی با تلاش کارشناسان این شرکت جهت بیماران ، در محل مراکز بیمارستانی و نیز صدور کارت الکترونیکی پرداخت خسارت برای هر سرپرست خانواده از دیگر خدمات ارائه شده توسط شرکت بیمه می باشد.

 نحوه استفاده از مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد با بیمه :

شرکت بیمه سعی نموده است با انتخاب مراکز درمانی استاندارد امکان استفاده بیمه شدگان از این مراکز را مهیا سازد. بیمه شدگان می توانند با دریافت معرفینامه از شعب بیمه ، از خدمات مراکز بیمارستانی یا مراکز تشخیصی ، مراکز آزمایشگاهی طرف قرارداد با بیمه استفاده نمایند.در راستای حق انتخاب بیمه شگان در انتخاب مراکز درمانی،بیمه شدگان در استفاده از مراکز درمانی طرف قرارداد یا غیر طرف قرارداد با توجه به مفاد قرارداد مختار می باشند.

 

مدارک مورد نیاز جهت صدور معرفی نامه:

  1. ارائه اصل و کپی کارت ملی بیمار
  2. گواهی پزشک معالج مبنی بر نوع بیماری یا عمل جراحی
  3. تصویر دفترچه بیمه شده اصلی و بیمار
  4. در مورد زایمان یا سزارین ارائه اصل شناسنامه بیمه شده اصلی الزامی است
  5. برای فرزندان ذکور از ۲۲ تا ۲۶ سال ارائه گواهی اشتغال به تحصیل الزامی است
  6. برای فرزندان مونث ۱۷ سال به بالا و یا مطلقه ارائه اصل شناسنامه الزامی است

بیمه شدگان می بایست قبل از بستری و انجام اعمال زیر، توسط پزشک معتمد بیمه گر معاینه و تائیدیه دریافت نمایند: لیست پزشکان معتمد شرکت را می توانید از صفحه مراکز درمانی طرف قرارداد و با انتخاب پزشکان معتمد از منوی نوع مراکز طرف قرارداد دریافت نمایید

استرابیسم ( انحراف چشم )

سپتو پلاستی ( انحراف بینی )

بیماری هایی که جنبه درمانی آن می بایست توسط پزشک معتمد بیمه گر تایید گردد.

رفع عیوب انکساری چشم مانند : لیزیک ، لازک ،PRK… (برای دریافت تائیدیه قبل از عمل ، جهت اعمال لیزیک ، لازاک ،PRK… به اپتومتریست های معتمد معرفی شده در سایت مراجعه نمایید. لیست اپتومتریست های معتمد شرکت را می توانید از صفحه مراکز درمانی طرف قرارداد دریافت نمایید)

* دریافت معرفینامه جهت کورتاژ تشخیصی و تخلیه ای منوط به ارائه سونوگرافی می باشد.

 

 نحوه دریافت هزینه های درمان:

بیمه شدگان محترم  می توانند با رعایت موارد مرح شده در راهنمای دریافت هزینه های درمان و تحویل اسناد  به نماینده بیمه خود، هزینه های خود را دریافت نمایند.مدت اعتبار هزینه های درمان، حداکثر ۶ ماه پس از تاریخ انجام هزینه و ۳ ماه پس از اتمام قرارداد می باشد.لازم به ذکر است شرایط اعلام شده در مفاد قرارداد ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

 

مدارک لازم جهت دریافت هزینه های درمانی:

» اصل صورتحساب درمانی ممهور به مهر مرکز درمانی و صندوق به همراه گواهی پزشکان و ریز آزمایشات و دارو و لوازم در موارد تشخیصی و سرپایی اصل فاکتور به همراه تصویر جواب الزامی می باشد.

» تصویر کارت ملی بیمار

» تصویر صفحه اول دفترچه بیمار

جهت دریافت هزینه عینک ، بیمه شدگان می بایست با در دست داشتن عینک ، فاکتور خرید عینک و نیز دستور پزشک (یا اپتومتریست) و اصل و کپی کارت ملی، برای دریافت تائیدیه به اپتومتریست های معتمد معرفی شده در سایت مراجعه نموده و پس از دریافت تائیدیه ، به شعب بیمه مراجعه نمایند.

لیست اپتومتریست های معتمد را می توانید از قسمت مراکزطرف قرارداد دریافت نمایید.

 

 

 نحوه استفاده از خدمات دندانپزشکی:

شرکت بیمه به عنوان اولین شرکت بیمه در کل کشور، از تاریخ ۰۱/۰۶/۱۳۹۰ اقدام به صدور معرفینامه الکترونیکی در مراکز دندانپزشکی طرف قرارداد نموده است،بدین صورت که بیمه شده با در دست داشتن اصل و کپی کارت ملی می تواند به مراکز دندانپزشکی طرف قرارداد مراجعه نموده و تا سقف ریالی قرارداد و بر اساس تعرفه و فرانشیز مصوب، از خدمات دندانپزشکی استفاده نماید. چنانچه در قراردادی ذکر شده باشد که بیمه شدگان می توانند به مراکز غیر طرف قرارداد با این شرکت مراجعه نمایند، بیمار می بایست با در دست داشتن اصل هزینه و رعایت موارد مطرح شده در راهنمای بیمه های دندانپزشکی ، به دندان پزشکان معتمد معرفی شده در همین سایت مراجعه و پس از تائید دندانپزشک معتمد و تحویل هزینه به نماینده بیمه خود،جهت دریافت هزینه اقدام نماید. گواهی می بایست بر روی سرنسخه رسمی مرکز درمانی شامل آدرس،تلفن، نام مرکز درمانی و مهر دندان پزشک معالج باشد. متن نسخه خوانا و باشرح کامل برای هر خدمت ، به قیمت مستقل نوشته شود.نام و نام خانوادگی بیمار ونیز تاریخ انجام هزینه،بدون خط خوردگی حتما” ذکر گردد.(خدمات ایمپلنت و ارتودنسی در تعهد بیمه نمی باشد(.

 

چگونگی اطلاع از وضعیت پوشش بیمه تکمیل درمان:

بیمه شدگان محترم می توانند با مراجعه به سامانه استعلام بیمه درمان در سایت شرکت بیمه از وضعیت عضویت ،سقف تعهدات و نوع پوشش تکمیل درمان و نیز معرفینامه های صادر شده خود مطلع گردند.بیمه شدگان محترم می توانند جهت دریافت نام کاربری و رمز عبور به نماینده بیمه خود و یا شعب بیمه مراجعه نمایند.

 

 

لازم به ذکر است جهت عدم مراجعه حضوری به شعب بیمه ، می توانید مدارک خود را از طریق نماینده بیمه خود(در محل کار خود) نسبت به ارائه اسناد اقدام نمایید.

* نحوه دریافت هزینه های درمان و  مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده را در قسمت راهنمای دریافت هزینه های درمان مشاهده نمایید.

* نحوه پیگیری و اطلاع از هزینه های پرداخت شده را می توانید از قسمت سامانه استعلام درمان بیمه شدگان مشاهد نمایید.

-در صورتیکه هزینه های ثبت شده، پس از ۷۲ ساعت کاری از تاریخ حواله به حساب واریز نشده است ، با اعلام شماره پرونده به واحد امور مالی علت عدم واریز را جویا شوید.

-در صورتیکه هزینه های تحویل شده ثبت نگردیده است، با ارائه رسید تحویل مدارک به شعبه مربوطه، علت عدم ثبت هزینه ها (نقص مدارک و …) را جویا شوید.

*مدت اعتبار هزینه های درمان، حداکثر ۶ ماه پس از تاریخ انجام هزینه و ۳ ماه پس از اتمام قرارداد می باشد. لازم به ذکر است شرایط اعلام شده در مفاد قرارداد ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

 

صدور آنلاین بیمه نامه درمان تکمیلی

دریافت فرم پیشنهاد ( تکمیل و در پایین قسمت مدارک ارسال گردد )

 


بیمه نامه بدنه

پرداخت آنلاین حق بیمه از اینجا

در صورتی که بیمه نامه قبلی دارید به نشانی ما ارسال و بیمه نامه جدید را دریافت کنید در غیر این صورت بیمه نامه جدید به نشانی شما ارسال می گردد.

( می توانید با آژانس ، پست و یا با پیک موتوری ارسال و از همان طریق دریافت کنید )