بیمه تمام خطر نصب E.A.R

بیمه وکالت
26 ژانویه, 2017

بیمه تمام خطر نصب E.A.R

Erection all risk insurance

معرفی

بیمه ای است که پروژه های درحال احداث تأسیساتی و سازهای که ارزش اقلام مورد نصب در آنها از ارزش مصالح بیشتر میباشد از قبیل کارخانجات، نیروگاهها، پالایشگاهها، خطوط انتقال نیرو (نفت، گاز، برق)، پتروشیمی، سیستمهای مخابراتی، اسکله های نفتی و … را تحت پوشش قرار میدهد.

پروژه های احداثی تاسیساتی و کارخانجات که ارزش اقلام مورد نصب در آنها بیش از مصالح و کارهای ساختمانی باشد ؛ تحت پوشش این بیمه قرار می گیرد

بیمه نامه تمام خطر نصب جنبه های مشترک بسیار زیادی با بیمه نامه تمام خطر مقاطعه کاری دارد در واقع شرایط هر دو بیمه نامه تقریبا مشترک می باشد و تنها در موارد اندکی اختلاف دارند.

هدف اصلی این بیمه نامه ارائه تامین جامع و کامل در مقابل خطرات مربوط به نصب ماشین آلات و تجهیزات و همچنین نصب هر گونه سازه با اسکلت فلزی می باشد.

 

موضوع مورد بیمه:

نصب ماشین آلات ، دستگاهها و قطعات منفصله از قبیل توربینها ، ژنراتورها ، دیگهای بخار ، کمپرسورهای درون سوز ، موتورهای الکتریکی ، ترانسفورماتورها ، مبدلها ، کلیدهای اتوماتیک ، ماشین های ابزار ، پمپ ها، جرثقیلها ، تسمه ها و کابلهای نقاله ، دستگاههای چاپ ، نصب کارخانجات کاغذ سازی و نساجی ، خطوط هوایی انتقال نیرو ، خطوط لوله ، مخازن و پلهای فلزی نیروگاهها ، کارخانجات فولادسازی و تهیه مواد شیمیایی و .

لازم به توضیح است که در بسیاری از موارد اجرای پروژه نصب ، نیاز به انجام برخی علمیات ساختمانی دارد ، در اینگونه موارد بخش ساختمان نیز تحت پوشش قرار می گیرد.

مخاطبان بیمه نامه

کلیه پیمانکارانی که در رشته های زیر فعالیت می کنند به این بیمه نامه نیاز دارند:

رشته صنعت و معدن – رشته برق – رشته تأسیسات و تجهیزات  –  رشته ارتباطات

رشته صنعت و معدن : در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به تأسیسات و تجهیزات صنایع غذایی، نساجی، پوشاک، چرم، چوب، شیشه، سلولزی، استخراج، فرآوری، ذخیره، تبدیل مواد خام و تولید در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، شیمیایی، کانی غیر فلزی، صنایع سنگین، معدنی، صنایع فلزی (آهن و فولاد، غیر آهنی و فرآورده های فلزی)، کارخانجات ابزارآلات و ماشین آلات و تجهیزات اندازه گیری و کنترل، تأسیسات صنعتی جانبی، تولید وسایل آزمایشگاهی، دارویی، کارخانجات تولید وسایل حمل و نقل، تجهیزات، خطوط انتقال مواد در کارخانجات، بهینه سازی مصرف انرژی، صنعت حمل و نقل و نظایر آن

رشته برق: دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به تولید، توزیع و انتقال نیرو اعم از نیروگاه ها، شبکه های برق و تأسیسات برقی، پست های توزیع و الکترونیک عام و خاص، سیستم های کنترل برق و ابزار دقیق و نظایر آن

رشته تأسیسات و تجهیزات: در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به خطوط انتقال (آب، نفت و گاز)، شبکه گازرسانی، تأسیسات مکانیکی و هیدرو مکانیکی، سیستم های سرد کننده ساختمان، تأسیسات و تجهیزات ساختمان (آب، گاز، برق و فاضلاب) و انتقال زباله، تأسیسات و تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب، وسایل انتقال (آسانسور و پله برقی و …)، سیستم های خبر و هشدار دهنده، تجیهیزات آشپزخانه و سلف سرویس و رختشویخانه، سیستم های ارتباطی، شبکه های صوتی و تصویری حفاظتی ساختمان ها، حفاظت کاتودی، پوشش (لایتیک) و نظایر آن.

رشته ارتباطات: در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به مخابرات صوتی، تصویری و داده ای، ساخت ایستگاه های اصلی انتقال دهنده و توزیع کننده، انواع شبکه های پستی، شبکه های انتقال سیمی، بیسیم، رادیو، تلویزیون، شبکه های ماهوارده و نظایر آن.

 

خطرات تحت پوشش

بدلیل ماهیت بیمه نامه تمام خطر نصب علاوه بر پوششهای ذکر شده در بیمه نامه تمام خطر پیمانکاری خسارتهای ناشی از خطرهای : آتش سوزی ، انفجار ، صاعقه ، سقوط اجسام ، اتصال کوتاه ، جرقه زدن ، ولتاژ بیش از حد ، فشار یا خلاء بیش از حد ، از هم گسیختن در اثـر نیــروی گریز از مــرکـــز تحت پوشش بیمه قرار دارد.

بیمه نامه های پیمانکاری و نصب دارای دو بخش می باشد که بخش ۱ آن مربوط به خسارت مالی وارد به پروژه در حال اجرا می باشد و بخش ۲ آن خسارتهای وارد به اشخاص ثالث ( TPL ) را تحت پوشش قرار می دهد.

دریافت شرایط عمومی بیمه مهندسی تمام خطر نصب

مدت بیمه

مدت بیمه در بیمه تمام خطر پیمانکاران شامل دو مقطع زمانی است :

۱- دوره عملیات ساختمانی یا مدت پیمان: طول دوره زمانی است که به طول می انجامد تا پروژه از آغاز تا مرحله تحویل موقت برسد. این مدت تحت عنوان “مدت پیمان” در پیمان ذکر می شود.

۲- دوره تضمین یا نگهداری: بلافاصله بعد از تحویل موقت، دوره نگهداری شروع می شود و تا مرحله تحویل قطعی پروژه ادامه خواهد داشت.

در دوره تضمین و یا نگهداری، خطرات طبیعی، تحت پوشش بیمه ای قرار نداشته و تنها خطراتی که به واسطه قصور و یا سستی پیمانکار در زمان اجرا به وجود آمده باشند، تحت پوشش خواهند بود.

سرمایه مورد بیمه در بیمه

– ارزش اقلام مورد نصب

– حقوق و عوارض گمرکی

– هزینه حمل

– هزینه نصب (مطابق پیمان)

– مصالح یا اقلام تهیه شده توسط کارفرما (درصورتی که در مبلغ پیمان پیش بینی نشده باشد)

– تعدیل (از آنجائیکه در پروژه‌های در حال احداث با مدت زمان چند ساله، ارزش کالا و خدمات در سنوات بعدی اجرای پروژه از ارزش آن در سال اول بیشتر بوده ولی مبلغ مورد بیمه در بیمه‌نامه ثابت می‌باشد، برای اینکه خسارت وارده به ارزش روز پرداخت گردد درصورت تمایل بیمه گذار مبلغی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد مبلغ قرارداد به عنوان تعدیل تحت پوشش بیمه‌نامه قرار می‌گیرد(

لوازم و تجهیزات ساختمانی (ابزار کار پیمانکاران از قبیل داربست، اطاقکهای موقت، انواع موتور، پمپ، ژنراتور، دستگاه جوش، کمپرسورو.. )

– برداشت ضایعات (مبلغی که برای پاکسازی محل کارگاه پروژه از ضایعات ناشی از خسارت یا تخریب قسمتهای غیرقابل استفاده درصورت تمایل بیمه گذار به سرمایه مورد بیمه اضافه می‌شود که معمولاً بین ۲ تا ۱۰ درصد مبلغ قرارداد می‌باشد)

– اموال مجاور (اموال متعلق یا دراختیار کارفرما و یا سایر پیمانکاران که در مجاورت پروژه قرار داشته و تحت پیمان پروژه مورد بیمه نمی‌باشد ولی از آنجائیکه کارفرما احتمال خسارت وارد به آن‌ها را درهنگام اجرای پروژه می‌دهد، می‌تواند آن‌ها را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهد)

–  مسئولیت درقبال اشخاص ثالث (میزان حد غرامت جانی و مالی قابل پرداخت به اشخاص ثالث به غیر از پرسنل کارفرما و پیمانکاران پروژه مورد بیمه که طبق نظر بیمه گذار تعیین می‌شود)

 

 

نکات مهم در بیمه  تمام خطر نصب

– در صورتی که پیمانکار بخواهد بخشی از مبلغ یا بخشی از مدت پیمان را بیمه کند باید نامه تأیید و تعیین کارفرما را داشته باشد.

– در صورت درخواست پیمانکار و با تأیید کارفرما در مواقع مشخص نبودن زمان شروع پروژه، دوره پیش انبارداری یا تجهیز کارگاه را می‌توان به تنهایی بیمه نمود.

– در صورت درخواست پیمانکار و با دریافت حق بیمه اضافی می‌توان پوشش بیمه ای دوره نگهداری را نیز تمام خطر نمود.

– پس از تعیین قطعی میزان خسارت واقعی مواضع خسارت دیده توسط بیمه‌گر، بیمه گذار موظف است نسبت به اخذ پوشش مجدد این مواضع به میزان مبلغ تعیین شده اقدام نماید، در غیر این صورت خسارت مجدد به مواضع آسیب دیده قابل پرداخت نخواهد بود.

– توقف پروژه : مانند بند الف بیمه نامه تمام خطر پیمانکاران

 

خسارت تحت پوشش

صاعقه – انفجار – آتش‌سوزی

زلزله – زلزله دریائی – آتشفشان

رانش زمین – نشست زمین – لغزش زمین – ریزش کوه یا صخره

تگرگ – یخ زدگی – یخ شناور

سیل – آب گرفتگی – امواج دریا یا آب

طوفان – گردباد – تندباد

عدم مهارت – اجرا با کیفیت نازل

غفلت – سهل‌انگاری – خطای غیر عمد

خسارتهای هنگام تمیز کردن یا تعمیر کردن

اموال مجاور – برداشت ضایعات

خسارتهای وارد به ابزار، لوازم و تجهیزات

خسارتهای جانی یا مالی وارد به اشخاص ثالث

مسئولیت بیمه‌گزار طی دوره نگهداری

دزدی

خسارتهای وارد به سازه ساخته شده یا اقلام نصب شده

خسارتهای وارد به مصالح یا اقلام دپو شده یا انبار شده در محدوده کارگاه پروژه

خسارتهای هنگام بازدید کردن یا باز و بسته کردن

باران – برف – بهمن – نشت یا نفوذ آب

تصادم – سقوط اشیاء – واژگونی

خسارتهای ناشی از کاربرد آب یا سایر اقدامات جهت اطفای حریق

خرابکاری غیر گروهی

اتصال کوتاه – نوسان برق – قطع برق، آب، گاز یا هر سوخت دیگر

سایر حوادث به جز آنچه صراحتاً در بیمه نامه مستثنی شده است.

بیمه‌گزار میتواند با پرداخت حق بیمه اضافی خطر سرقت با شکست حرز، آسیب به نرم‌افزار یا هزینه اجاره دستگاههای جایگزین تا راه‌اندازی مجدد دستگاههای خسارت دیده را نیز تحت پوشش گیرد.

 

استثنائات عمومی

بیمه‌گر اتلاف یا آسیب وارده و یا مسئولیت مدنی را که به طور مستقیم یا غیر مستقیم، به علت یا در نتیجه یکی از عوامل زیر ایجاد و یا به سبب آن تشدید گردد جبران نخواهد کرد :

الف) جنگ، هجوم، عمل دشمن خارجی، عملیات خصمانه (خواه جنگ اعلام شده یا نشده باشد)، جنگ داخلی، یاغیگری ، بلوا، انقلاب یا قیام، شورش ، اعتصاب کارگران یا تعطیلی کارخانه از طرف کارفرما درمقابله با اعتصاب کارگران, جنبش‌های دسته جمعی, در دست گرفتن قدرت به وسیله قوای نظامی یا از طریق غیر قانونی یا از طرف اشخاصی با سوء نیت که به نام یا با ارتباط با هر گونه تشکیلات سیاسی انجام گیرد، توطئه، توقیف، ضبط و مصادره, تخریب یا زیان وارد به اموال، بنا به دستور دولت عملی یا قانونی (DE JURE OR DE FACTO) یا هر مقام صلاحیتدار عمومی.

ب) واکنشهای هسته‌ای, تشعشعات اتمی یا آلودگی‌های رادیواکتیو .

پ ) عمل یا سهل‌انگاری عمدی بیمه‌گذار یا نمایندگان وی.

ت) توقف کار به طور کلی یا جزئی .

هرگاه در جریان طرح یا تعقیب دعوای قضایی یا هرگونه دادرسی دیگر، بیمه‌گر به استناد استثنائات بند “الف” اعلام ‌دارد که از بین رفتن، ویرانی، آسیب‌دیدگی یا مسئولیتی مشمول این بیمه نیست، اثبات این که چنین مواردی مشمول بیمه می‌باشد به عهده بیمه‌گذار است.

 

مدارک  لازم جهت دریافت خسارت

۱-  اعلام کتبی خسارت در موعد مقرر در بیمه‌نامه

۲-  تنظیم صورتجلسه خسارت با تعیین مواضع خسارت دیده و میزان آن

۳-  اصل بیمه‌نامه دردست بیمه‌گزار بهمراه ضمائم آن

۴-  اصل پیمان، متمم‌های پیمان، فهرست بهای پیمان و ضمائم آن (درصورت وجود)

۵-  صورت مجالس و صورت وضعیتهای ماهانه قبل از خسارت

۶-  اصل دستورکار مشاور به پیمانکار و صورتمجلس انجام آن برای اجرای کارهائی که در نقشه‌ها نیست.

۷-  اصل صورتجلسه با تأیید کتبی دستگاه نظارت برای انجام کارهائی که هنوز باتمام نرسیده بنابراین در صورت مجالس و صورت وضعیتها درج نشده و خسارت دیده است.

۸-  گزارش مقامات انتظامی درمورد سرقت یا فوت

۹-  گزارش نزدیکترین ایستگاه هواشناسی درمورد طوفان یا سیل

۱۰-  گزارش کارشناس خسارت با تعیین خسارت قابل پرداخت

 

صدور آنلاین بیمه نامه مهندسی تمام خطر نصب

 

دریافت فرم پیشنهاد ( تکمیل و در پایین قسمت مدارک ارسال گردد )

 ارسال مدارک بیمه نامه مهندسی

اول مدارک را ارسال کنید و بعدا با دریافت دقیق حق بیمه از پشتیبانی آنلاین نسبت به پرداخت اقدام کنید و بیمه نامه را در منزل و یا در محل کار خود به صورت رایگان دریافت نمائید .
  • فایل ها را به اینجا بکشید

 

توجه : در صورتی که یک سال از تاریخ پایان بیمه نامه گذشته باشد تخفیف های آن باطل می شود .

بیمه نامه بدنه

پرداخت آنلاین حق بیمه از اینجا

در صورتی که بیمه نامه قبلی دارید به نشانی ما ارسال و بیمه نامه جدید را دریافت کنید در غیر این صورت بیمه نامه جدید به نشانی شما ارسال می گردد.

( می توانید با آژانس ، پست و یا با پیک موتوری ارسال و از همان طریق دریافت کنید )